DomůAuto - MotoRuští novináři kupovali 'antisankční' Ladu Granta. Zcela neuspěli

Ruští novináři kupovali ‚antisankční‘ Ladu Granta. Zcela neuspěli

Ruský AvtoVaz začátkem června opravdu opět spustil výrobu. Produkuje však jen model Granta bez zahraničních součástek. Ruští novináři se zajímali o to, zda jsou tato auta opravdu k dispozici a za ceníkovou cenu. Se svými požadavky neuspěli.

Ne všichni prodejci už mají Granty v rámci… Foto: Drom.ru
Ne všichni prodejci už mají Granty v rámci linie „technologické suverenity“, tedy auta v konfiguraci Classic’22, ale zároveň jsou stále v prodeji „staré“ verze s určitým výběrem barevná výbava. Jsou ale dražší.
Většina ruských automobilek dnes kvůli západním sankcím stojí. Výjimkou je AvtoVaz. V Togliatti totiž rozjeli 8. června výrobu „antisankčních“ verzí Lada Granta Classic’22 s karoseriemi sedan, liftback a kombi. Tato auta nepoužívají zahraniční součástky z „nepřátelských“ zemí. To znamená, že nejsou výrazně chudší. Jak uvádí ruský web Drom.ru, neobsahují protiblokovací brzdový systém ABS, airbag řidiče, systém nouzového volání ERA-Glonass, imobilizér a například ani elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka. Pod kapotou je jediný motor – čtyřválec o objemu 1,6 litru a dvouventilovou technikou. Převodovka je výlučně manuální.

AvVaz: Tak přece. Rusové spustili výrobu Lady z ‚pravěku‘!
Zachován zůstal katalyzátor i elektronický plynový pedál. Řídící jednotka motoru byla však nahrazena novou od ruského dodavatele. Sedan má stát 678 300 rublů, liftback 698 300 rublů a nejdražší kombi od 705 300 rublů. Alespoň takové ceny uvádí oficiální ceník. Ve všech případech došlo navzdory omezené výbavě ke zdražení, protože Granta Classic začínala před válkou na 559 000 rublech. Ruské novináře z webu Drom.ru přesto zajímalo, zda jsou tato auta opravdu dostupná a zda se dají koupit za oficiální ceny. Situaci zmapovali v celé zemi – od Sibiře až po břehy Černého moře.

Inzerce zalando

Ani jeden prodejce Lady v Rusku nedokázal… Foto: Drom.ru
Ani jeden prodejce Lady v Rusku nedokázal nabídnout antisankční Ladu Granta za ceníkovou cenu.
Stanovili si podmínku, že chtějí pořídit základní sedan s cenou maximálně 700 000 rublů, ve které je i rezerva na případné prvky výbavy. Rychle přišli na to, že oficiální cena je jen východiskem a že ruští dealeři se snaží v těžkých časech „vyždímat“ ze zákazníků více. V první řadě ale nejsou v některých regionech antisankční Granty vůbec k dispozici. Na skladech jsou ještě předválečné modely s ABS, samozřejmě dražší než dříve. Tato auta začínají na ceně 761 500 rublů, takže jsou nad limitem, který si určili rucí novináři.

Dileři se jim však snažili argumentovat, že taková koupě se vyplatí, protože nedokážou garantovat, kdy přijde upravená Granta Classic’22 a ani stabilitu ceny. Úspěšní se svými požadavky však nebyli ruští novináři ani tam, kde už antisankční Lady dorazili. Ani v jednom případě nestál nabízený model pod do 700 000 rublů. Dileři totiž auta dovybavili různým doplňkovým příslušenstvím. Například antikorozní úpravou podvozku, krytem motoru a převodovky. Nebo dodatečně namontovanou klimatizací. Ceny se také lišily podle regionů. Tam, kde byla vyšší poptávka, si dealeři účtovali vyšší přirážky.

an aerial view of a straight stretch of road through rural Alberta

Výsledkem průzkumu je zjištění, že „přeformátovanou“ Ladu Granta s karoserií sedan se za ceníkovou cenu nepodařilo novinářům koupit. Konečné ceny se vyšplhaly v závislosti na nechtěné výbavě a regionu na 730–788 tisíc rublů. Takže přeplatek vůči ceníkové ceně činil 51 700 až 109 700 rublů. Pokud novináři tlačili na prodejce, že chtějí základní verzi, dočkali se odpovědi, že to je možné, ale nevědí kdy a zda zůstane cena na původní úrovni. Pro nás je zajímavější spíše informace, že navzdory nedostatku aut na ruském trhu, jsou na skladech stále neprodány předválečné Lady s bohatší výbavou.

zeny

Mohlo by Vás zajímat

PR článek