DomůAuto - MotoNový Opel Astra: Tankuje benzin, naftu i elektřinu!

Nový Opel Astra: Tankuje benzin, naftu i elektřinu!

Šestá generace Astry přichází v době 30. výročí tohoto modelu. A je skutečnou oslavou narozenin. S těmi předchozími nemá nic společného. Prezentuje nový designový jazyk, moderní konektivitu a zejména elektrifikovaný pohon. To ale neznamená, že by Astra zanevřela na klasické spalovací motory. Naopak, tankovat může nejen benzín, ale také naftu!

Astra v roce 1991 vystřídala původní Opel Kadett. Stal se z ní úspěšný příběh. Za tři dekády putovalo k zákazníkům více než 15 milionů exemplářů. A přestože světu dnes vládnou SUV, Astra zůstává stále jedním z důležitých pilířů Opelu. V Russelsheimu jí navíc naplánovali novou kariéru. Loni na podzim Opel odhalil její šestou generaci a ta představuje v historii Astry skutečný zlom. Poprvé ji vyvinuli na platformě EMP2 koncernu Stellantis, což jí umožnilo přijít s novými asistenčními systémy, vstoupit do digitální éry a zejména snížit spotřebu a emise prostřednictvím hned dvou plug-in hybridních verzí. Pro konzervativní zákazníky má ale stále „v rukávu“ klasické benzinové a naftové motory.

Svěží a moderní
Šestá generace Astry sice sdílí základy se svými koncernovými sourozenci, ale o její příslušnosti k „blesku“ není nejmenších pochybností. Designéři při ní totiž naplno rozvinuli nový svěží stylistický jazyk. Zjevné je to již na přední masce Opel Vizor, která integruje všechny potřebné senzory a také nejnovější generaci matrixových světel IntelliLux LED se 168 diodami, 84 v každém z reflektorů, jejichž technologie pochází přímo z vlajkové lodi Insignia. Jen pro zajímavost – původní Astra z roku 2015 měla také matrixová světla, dokonce jako první ve třídě, ale ta obsahovala jen osm diod. Tak rychle jde vývoj vpřed.

Uprostřed masky se nachází nové logo, které je centrem motivu Opel Compass, tvořeného horizontální grafikou denních světel ve tvaru písmene L a ostrým podélným prolisem kapoty, který se vnořuje až do nárazníku. Z profilu Astra zaujme zejména svalnatými blatníky a dynamickým tvarem zadních sloupků ve tvaru ploutve či křídla. Vyniknou o to víc, pokud kontrastují s černou střechou. V zadní části nacházíme opět motiv Opel Compass s černým logem a úzkými světly. Pochopitelně vybavenými výlučně diodami. Astra bude jezdit na 16- až 18palcových discích kol. Dynamickému charakteru prospívá i jemná změna formátu.

Nová Astra má na délku 4 373, na šířku 1 860 a na výšku 1 441 mm. To znamená, že je sice jen o tři milimetry delší, ale zato o 51 mm širší ao 17 mm nižší. „Krčí se tak“ blíže k asfaltu a její postoj umocňuje i větší rozchod kol a také o 13 mm delší rozvor náprav o hodnotě 2 675 mm. Ten je příslibem vzdušnějšího interiéru. Ale nejde jen o prostor. V kabině totiž nezůstal kámen na kameni. Štíhlá palubní deska obsahuje takzvaný Pure Panel, tedy hned dva 10palcové displeje hladce integrované pod společným krytem. Speciální vrstva zabraňuje odleskům při slunečném počasí, díky čemuž Astra nepotřebuje stínící kšilt.

Prostorná a digitální
Rozsáhlá digitalizace zredukovala počet ovládacích prvků, přesto si Astra zachovala dostatek hardwaru v podobě kláves pro vstup do nejdůležitějších větví menu, jakož i fyzická tlačítka pro funkce klimatizace. Pure Panel je plně kompatibilní s mobilními telefony přes bezdrátové platformy Apple CarPlay a Android Auto. Kromě ovládání dotykem nabízí nový infotainment také hlasové ovládání. K dispozici je množství propojených služeb. A nechybí ani head-up displej a indukční nabíječka. Komfort zvyšují zcela nová sedadla, na kterých si Opel vždy zakládal. Ani tentokrát jim nechybí certifikát AGR (Aktion Gesunder Rücken), komory německých ortopedů.

Řidič a spolujezdec sedí o 12 mm níže než v předchozí generaci, což podporuje sportovní pocit z jízdy. Tvar a tuhost sedadel závisí na konturách „Sport“ nebo „Comfort“. K dispozici je elektrické ovládání, pneumatická bederní opěrka, ventilace, masážní funkce či luxusní čalounění Nappa. Vyhřívaná mohou být dokonce i zadní sedadla. Vrcholové audio Navi Pro & Hifi obsahuje navigaci s aktualizací map a osm reproduktorů. Pod pátými dveřmi se ukrývá zavazadlový prostor o objemu 422 litrů, který lze zvětšit sklopením opěradel, dělených v poměru 40:60. Díky dvojité podlaze se tím vytvoří téměř vodorovný úložný prostor.

Gliwice, Poland – September, 29th, 2015: Car production line in Opel/Vauxhall (General Motors) factory in Poland. The assembly plant produces the Astra model in hatchback, coupe and sedan version and Cascada model (cabriolet). The manufacturing line was adapted for an annual capacity of 200,000 cars.

Nechybí ani záplava asistenčních systémů, které využívají data pěti kamer, pěti radarů a dalších ultrazvukových senzorů. Integrovány jsou do konektivity Horizon v Intelli-Drive 2.0, což znamená možnost přizpůsobení rychlosti jízdy v zatáčkách, doporučení rychlosti a provádění poloautomatické změny jízdních proudů. Balíček Intelli-Drive obsahuje detekci mrtvého úhlu či udržování v jízdním proudu. Dopřát si ale můžete také adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go. Parkování usnadňuje systém Intelli-Vision s 360stupňovým zobrazením okolí.

zeny

Mohlo by Vás zajímat

PR článek